Tuesday, May 13, 2014

SOSLU PATATESLİ MANTI

MANTI TARİFİ

PATATESLİ MANTI 

SOSLU PATATESLİ MANTI

KAYSERİ MANTISI



Annem geldi ve 3 hafta kadar yanımda kaldı.Doyum olmuyor her gelişinde keşke ben veya annem yakın yerlerde otursaydık deyim duruyorum.Ama şuan için imkansız gibi gözüküyor. Antalya'ya tayinimiz çıktığında az üzülmemiştim.Oysa ki Antalya herkesin hayallerini süsleyen bir şehir. Babam öleli çok ama çok uzun zaman oldu.O zamandan beridir annem hep yalnız.İstedim ki yalnızlıgına ortak olalım.Ama hayat şartları buna müsade etmedi.Sene bir gidip gelmelerimiz yetmiyor artık.Annemi çok özlüyorum.Neyse ki saglıgı yerinde çok şükür bizde bununla avunuyoruz işte.Annem geldiginde çocuklar gibi şendim.Özlediğim ne varsa yemek olarak yaptırdım kendisine.Bende yapabiliyor olsam da anne elinden yemek bir başka oluyor.Soslu ve patatesli mantı da bu yemeklerden biriydi.Yine yeniden harika yapmıştı annecigim.Ellerine saglık.Bende sizlerle paylaşmak istedim.

SOSLU PATATESLİ MANTI TARİFİ:



  • 3-4 su bardağı un


  • 1 adet yumurta


  • 1 tatlı kaşığı tuz tepeleme


  • yarım fincan sıvıyag(mantının pişerken yapışmasını önlüyormuş)


  • su

PATATESLİ İÇ HARÇ MALZEMESİ:



  • 2-3 adet patates


  • 2 orta boy kuru soğan


  • az domates az biber salçası karışımı


  • tuz,pulbiber,kimyon


  • az sıvıyağ

SOS MALZEMESİ:



  • 3 diş sarımsak


  • az domates salçası


  • tuz 


  • az sıvıyağ


  • ve pişen hamurun suyundan

Patatesleri haşlıyoruz.Haşlanan patatesleri eziyoruz.Soğanları incecik kıyıyoruz.Az sıvıyağ eklediğimiz tavada soğanları hafif pembe kavuruyoruz.Kavrulunca içine ezilmiş patatesleri ekliyoruz ve bahartlarını da atıp altını kapatıyoruz ve iyice karıştırıyoruz.Mantı hamuru bildiğiniz üzere sert bir hamur oluyor.Hamur için gerekli malzemeleri su hariç bir kaba alıp yoğuruyoruz.Sonra içine azar azar su ekliyoruz ama çok eklemeyin yumuşak bir mantı hamuru işe yaramaz.İyice yoğuruyoruz ve oklava ile çok ince olmayacak şekilde açıyoruz.Açtığımız hamuru çay bardağı ile kesip ortasına patatesli harçtan koyuyoruz.




Ve yarım ay şeklinde kenarlarına iyice bastırarak kapatıyoruz.Tuz atılmış kaynayan suya koyup patateslerimizi pişiriyoruz.Sosu için sarımsakları eziyoruz.Tavaya aldığımız az sıvıyağda sarımsakları bir miktar karıştırıyoruz ve üstüne salçamızı ve tuzumuzu ekliyoruz.Salçanın kokusu çıkınca mantının suyundan ekliyoruz üstüne ve bir taşım kaynattıktan sonra altını kapatıyoruz.Mantımızı sulu bir şekilde tabağa alıp üstüne sos gezdiriyoruz ve afiyetle yiyiyoruz.İsteyen sarımsaklı yoğurtta dökebilir.

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment