Thursday, March 27, 2014

Pofuduk Poğaça


Yıllardır değişmeyen bir poğaça tarifim var. 

Ara sıra farklı tarifler dener, yine buna dönerim.


Bana oturmaya gelseniz mesela bu poğaçadan yapacağıma emin olabilirsiniz.


Daha önce misafir olanlar bilir, mönümün değişmeyen lezzeti olduğunu.







Çoğunuzun tarifi bildiğine eminim, ancak yine de tarifi vereceğim.


Ezberimde çünkü, üşenmiyorum da bugün :)






pofuduk pogaca 1






2 süt bardağı ılık süt


1 su bardağı sıvı yağ


1 yaş maya


3 yemek kaşışı toz şeker


1 yemek kaşığı (silme) tuz


Aldığı kadar un.






Mayayı ılık sütle seyreltip diğer malzemeleri koyarak yumuşak ancak ele yapışmayan hamur elde ediyoruz. 


Ve üzerin poşet geçirip yarım saat mayalandırıyoruz. Hoopp iki katına çıkıyor hamur. 


Hamurdan poğaçamızın büyüklüğü ne kadar olsun istiyorsak ona göre parçalar koparıp, yuvarlıyoruz.


Aslında orijinal tarifte arasına katı yağ koyup şekil vermek var, ancak ben üşengeçliğimden hiç bu şekilde yapmıyorum. Yamru yumru yapıp diziyorum :)


Üstüne yumurtanın sarısı.






Bu kadar işte.


Puf puf olan bir poğaça tarifi verdim size.


Deneyin tamam mı ^_^


No comments:

Post a Comment