Sunday, July 15, 2012

Mantar Sote, Mantar Sote tarifi yapımı malzemeleri

Her hafta semt pazarı kurulunca koşa koşa gider taze sebze meyve almaya bayılırım. Kültür mantarı satan satıcılarda ise çok vakit geçiririm. Bir pazarcı teyzem var ondan hemen hemen her hafta farklı farklı bir sürü mantar yemeği tarifi alıyorum. Teyze bu konuda oldukça başarılı belli oluyor. Mantarın çok çeşidi olduğunu biliyordum. Fakat bu kadar yemeği olan mantar çeşidi olduğunu bilmiyordum. Mantar soteyi ben çok yaparım. Eşim mantar sote yemeğini pilavın veya makarnanın yanında çok seviyor. Bu nedenle mantarı çok iyi bilmek gerekiyor. Günümüzde birçok kişi bilinçsizce tükettiği mantar nedeniyle hayatını kaybediyor. Tarladan bahçeden topladığınız değil de kültür mantarları daha güvenilir olduğu için ben tercih ediyorum size de tavsiye ederim. Bakalım bugün sizlerle paylaşacağım mantar sote tarifi nasılmış? Hep birlikte bakalım ne dersiniz?
Mantar Sote Malzemeleri
Yarım kilo mantar
2 tane kuru soğan
Yarım tatlı kaşığı kekik
4 tane sivri biber
2 tane domates
¼ çay bardağı zeytinyağı
Yeteri kadar tuz
Yeteri kadar kırmızıbiber


Mantar Sote Tarifi
Mantar sotemizi yapamaya başlarken öncelikle mantarlarımızı yıkayalım ve dört parçaya bölelim. Daha sonra Bir tavaya alarak su ekleyelim ve mantarlarımızı kara suyu çıkıncaya kadar haşlayalım. Haşlanan mantarlarımızı süzelim ve zeytinyağı döktüğümüz tavamıza alalım. Mantarlarımızı tavamızda kavururken kenarda doğranmış soğanlarımızı ekleyelim ve birlikte kavurmaya başlayalım. Domateslerimizi doğrayalım. Sivri biberlerimizi doğrayalım ve mantalara ekleyelim. Kekik, tuz ve kırmızıbiberi de ekledikten sonra iyice karıştıralım. Sebzeler piştikten sonra ocaktan aldığımız mantar sotemiz servise hazırdır. Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment