Tuesday, August 13, 2013

degisik buzme baklava tarifleri

Merhaba sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki makalemiz degisik buzme baklava tarifleri.




HAZIR YUFKADAN NEFİS BURMA TATLISI




degisik buzme baklava tarifleri 1


Selamlar arkadaşlar cumanız mübarek olsun,bu gün hazır yufkadan burma tatlısı yaptım ,harika bir lezzet oldu.Kesinlikle deneyin derim hem hesaplı hemde süper lezzetli bir tatlı.


Blogcu arkadaşlarımdan muhteremle afiyetle ve füsun arkadaşımın tariflerinden derleme yaparak tatlımı yaptım ve harika bir lezzet oldu.Evet şimdi sıra tarifte.


11 tane baklavalık yufka


250 gr iri dövülmüş ceviz


250 gr margarin ve tereyağ karışımı


ŞERBETİ İÇİN


2,5 su bardağı şeker


2,5 su bardağı su


Şerbeti için şeker ve suyu tencereye koydum,kaynadıktan sonra kısık ateşte yedi sekiz dakika daha kaynattıktan sonra ocağı kapatım şerbeti soğuttum.


Bir tane baklava yufkasını tezgaha yaydım,fırçayla erimiş yağ karışımından her tarafına sürdüm.Yağı sürerken dozunu iyi ayarlamak lazım az sürerseniz kuruluğundan çok sürerseniz ıslaklığından dolayı yufka büzdürürken kırılabilir veya yırtılabilir.


Yufkanın her tarafına cevizden serptim altı numaralı şişle rulo yaptım,hamuru büzdürüp şişten çıkarıp dikdörtgen borcama dizdim.


Bütün yufkaları aynı şekilde hazırladıktan sonra kalan yağı tepsideki tatlının üzerine sürdüm.Isıtılmış fırında pişirdim.


Tatlı piştikten sonra fırından aldım,beş dakika beklettikten sonra soğuk şerbeti tatlının üzerine gezdirdim.


degisik buzme baklava tarifleri 2


Arkadaşlar yapacak olanlara tavsiyem,yağ ölçüne sadık kalmanız ve yufkayı rulo yaparken şiş veya ince oklava kullanmanız tecrübeyle sabittirki daha önce hazır yufkadan burma tatlısını denemiştim başarılı olamamştım.










Kesinlikle onerdigimiz ilginc konular ve siteler : ince baklava

No comments:

Post a Comment