Wednesday, October 30, 2013

degisik modelli yufka boregi

Merhabalar degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Simdiki yayinimiz degisik modelli yufka boregi.


degisik modelli yufka boregi 1


Herkese mutlu pazarlar, miss gibi yağmur kokan İzmir den selamlar. Üç gündür Rahmet eksik olmuyor bizden,  Allah eksikte etmesin, çok severim ben kışı yağmuru, toprak  kokusunu...Önce hemen, bir kaç gündür yorumlara cevap veremedim, evde tadilat var, şu böreğin yapılışından belli sanırım. Evde usta, ben bir yandan iş güç bir yandan yemek, ancak bu kadarına vakit var, bugünden itibaren telafi edilecektir ziyaretler ve yorumlar.

Pazar kahvaltıları her ailenin geleneği gibi bişey oldu, hafta bir ev ahalisi toplu oturunca sofraya istekler çeşitlemeler çoğalıyor. Bu sabah su böreği hastası olan oğluma çaktırmadan çakmasını yapayım dedim ama ıııh..olmadı  çaktı kerata:) Dünden aldırmıştım yufkayı, millet uyurken döktüreyim dedim bişeyler, uyduruk kaydırık  gurmeniz, bu sefer copy-paste bir tarif yaptı, nette bir yığın tarif var yalancı su böreğinin, neden yalancı derler böyle eksik malzeme yada kolay yoldan hazırlananlara bilmem ama benim artık yalancınında yalancısı oldu:)

MALZEMELER:


  • 6 adet yufka

  • 2 su bardağı su

  • 2 su bardağı sür

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • 3 yumurta 

  • 500 kg. lor

  • Bir miktar tuz



YAPILIŞI:

Önce yalancı böreğin yalancı harcını hazırlıyoruz, aslında gerçeğinde sırf suda haşladığımız yufkaları, burada zengin bir proteğin deposuna batırıyoruz:) hangisi yalancı acep:)

Süt, su ve sıvı yağ biraz tu ile iyice çırpıyoruz, tepsi yağlandıktan sonra, ilk yufkayı tepsiye serilecek, kenarları kesilip diğerlerine başlanılacak normalde ama ben daldım ve hepsini sıradan, sulu sütlü harcın içine batırıp batırıp, tepside parçalaya parçalaya yaydım hepsini, yarısı olunca, maydonozsuz baharatsız sadece loru doldurdum içine, böööyle zahmetsiz gayet rahat bişekilde diğerlerinide aynı şekilde batırıp batırıp parçaladım, "saldım çamura mevlam kayıra" misali oldu biraz. En üstünü düzgün bir yufka serip, kalan harcıda boca ettim, ohhh bide dilimledim doğru fırına, yani bu kadar safsaklayarak yapılan bir börek ancak bu kadar lezzetli olur:) oğlum öyle diyo:)

(Bu yayını dün yayınlamıştım ama, bir aksilik yüzünden yanlışlıkla sildim)


degisik modelli yufka boregi 2



degisik modelli yufka boregi 3



degisik modelli yufka boregi 4


Yaptıklarım böyle bol bol çekiyorum sanmayın çok güzel olduğundan, deneme yanılma makinamı öğreniyorum...


Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş


degisik modelli yufka boregi 5
Ilginizi Cekebilecek guzel makaleler : degisik modelli yufka boregi

No comments:

Post a Comment