Thursday, October 17, 2013

maydonozlu kaya kurabiyesi

Selam sevgili site ziyaretcilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün maydonozlu kaya kurabiyesi makalesini yayinlamaya karar verdik.











maydonozlu kaya kurabiyesi 1

MAYDANOZLU EKMEKLER


Herkese merhabalar.

  Takip eden arkadaşlarım bilir Eks mutfak akademisiyle birlikte bir platform kurmuştuk ve ilk iş olarak ekmek israfına dur demek için bir kampanya başlatmıştık yazıları ve tarifleri burada hala da kampanyamız devam etmekte ve hep de devam edecek inşallah.

   Bu tarifi yayınlamadan önce kampanyamızı da hatırlatmak istedim,çünkü tarif bayat ekmek değerlendirmek için biçilmiş kaftan gibi.Bu arada diğer bayat ekmekleri değerlendirme tariflerime buradan ulaşabilirsiniz.

   Aslında tarif benim ilk yayınlarımdan ancak hem fotoğraflarını hem de tarifini güncellediğim için tekrar yayına alıp hem yenilenmiş haliyle sizlere sunmak hem de kampanyamızı bir kez daha hatırlatmak istedim.

   Bu tarif de yukarıda bahsettiğim gibi bayat ekmekleri değerlendirmek için çok lezzetli bir tarif.Kahvaltıda mükemmel oluyor,hatta çay saatlerinde ikramlık olarak bile yapılabilir.

  Mutlaka denemelisiniz diyorum ve geçiyorum tarifime.

Yiyin, için,giyinin ve tasadduk edin. Fakat israf ve kibirden sakının! [Buhari]  Hadis-i şerif

MALZEMELER

10 ince dilim ekmek

 yeterli miktarda  tereyağ

1 su bardağına yakın beyaz peynir rendesi

yarım demet ince kıyılmış maydanoz

1 adet iri domates(küp küp doğranmış)

2 adet yumurta

2 tatlı kaşığı zeytin ezmesi

yeteri kadar kaşar peyniri rendesi

tuz

değirmende çekilmiş taze karabiber

pul biber


HAZIRLANIŞI

  Öncelikle ekmeklerimizi tepsiye dizelim ve üzerine tercihe göre az yada çok tereyağ sürelim,tereyağı lezzetinde birebir etkilidir benden söylemesi.

   Diğer tarafta derin bir kasede kaşar peyniri hariç tüm malzemeleri karıştırıp ekmeklerin üzerine paylaştıralım,eğer malzeme artarsa birkaç dilim daha ekmek ilave edebiliriz.maydanozlu karışımı sürdüğümüz ekmeklerin üzerine kaşar rendesini de bölüştürelim.aslında ben rendelemedim,parça parça koydum ama keşke rendeleseydim dediğim için size tarifi bu şekilde veriyorum.sonra hazır olan ekmeklerimizi çok kızgın olmayan 180 dereceli fırında pişirelim.

  Üzeri kızarınca fırından alıp sıcak olarak servis edelim.

AFİYET OLSUN....


Kesinlikle hosunuza gidecek ilginc makale : kaya kurabiye nasıl yapılır

No comments:

Post a Comment