Wednesday, October 23, 2013

FIRINDA SALÇA NASIL YAPILIR





firinda salca nasil yapilir 1
Hayırlı,sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...

Kış hazırlıkları artık yavaş yavaş bitiyor bende domatesin  tezgahlardan kalkmaya başladığı bu günlerde konveksiyon fırında salça yaptım...

Yakın bir arkadaşımdan salçalarını fırında yaptıklarını duymuştum  nette araştırma yaptım nasıl yapılır diye...

Sevgili Yeşimin(Yeturla lezzet kareleri ne yazıkki artık bloğuna ulaşılamıyor)sayfasından alıntı yapılan bir sitede konveksiyon fırında salça tarifini buldum...

Tarifi değiştirerek uyguladım benim gibi yazın salça yapmaya fırsat bulamayanlar veya evleri bol güneş almayanlar bu yöntemle salçalarını yapabilirler....

Buyrun tarifimize...

Arzu ettiğiniz kadar domates

İri turşuluk tuz

Domatesleri iyice yıkayıp irice doğradım robotta püre haline getirdim...

Derin bir tencereye koydum suyunu çekmesi için orta ateşten biraz daha kısık ateşte arada karıştırarak suyunu çekip koyu kıvama gelene kadar tuttum...

Altını kapattıktan sonra yine arada karıştırarak soğumasını bekledim...

Salça soğuyunca bu aşamada süzmenizi tavsiye ederim ben süzmedim ama içinde domatesin ara ara kabuk parçaları görülüyor...

Konveksiyon fırının cam tenceresine salçayı döktüm biraz tuzlu olacak şekilde tuzunu ekledim...

100 ile 150 derece arasında  ara ara karıştırarak suyunu tamamen çekmesini sağladım...

Salçayı uygun bir tepsiye döktüm soğumasını bekledim cam kavanozlara koydum üzerine biraz zeytinyağ ekleyip dolaba kaldırdım...

Afiyet şifa olsun...






No comments:

Post a Comment